Sådan beskytter du dig mod elektromagnetisk stråling

 

Et mix af metoder der beskytter mod elektrosmog

– fra mobilmaster, wi-fi routere, SmartPhones, SmartTV, SmartMeter og andre ’smarte’ trådløse ting, der sender og modtager med mikrobølger i det radiofrekvente ikke-ioniserende frekvensområde.Trådløs stråling er klassificeret som et miljøtoksin (Europarådet) og i 2011 som: muligt, kræftfremkaldende (WHO). I Danmark anvender staten IKKE forsigtighedprincippet, når det gælder elektrosmog. 

Jeg må understrege at frygt har en stærk indflydelse på din evne til at håndtere stressfulde situationer, uanset hvad årsagen er. Tæm frygten ved at sætte dig ind i stoffet, hold pauser og ground dig i naturen når du mærker uro – og tag dine forholdsregler for at beskytte dig – mens vi kollektivt lægger pres på tiltrængte politiske tiltag, der vil beskytte både mennesker og dyr. Og anerkend dem, der allerede lider under den daglige påvirkning fra elektromagnetiske felter (EMF), i stedet for at latterliggøre.

Efter måneders research, er jeg endnu mere overbevist om, at det er nødvendigt at beskytte sig mod det bombardement af EMF vi udsættes for dagligt, med alle tilgængelige midler. I Sverige gætter man at 3-6 % er ramt af den miljøbetingede lidelse, Elektrohyper sensitivitet (EHS). Jeg er ikke i tvivl om, at procenttallet er meget højere, da fibromyalgi, depression, stress, og ADHD kan være EHS i forklædning. EHS kan være svært at diagnosticere, da lidelsen overlapper andre systemiske funktionshandikap. Læs mere HER.

I Danmark har vi de højeste grænseværdier. De beskytter os ikke mod langtidspåvirkninger fra den stigende menneskeskabte stråling i højere og højere frekvenser, tværtimod. Læs mere HER. Herunder er ting du kan implementere i dit liv, hvis du allerede er ramt af EHS, eller du vil forebygge og beskytte dig mod cellestress, som et utal af uafhængige forskere i dag forbinder med EMF, selv langt under de gældende grænseværdier i Danmark.

  1. Sluk og minimer brug af trådløs teknologi
  2. Detox af tungmetaller er et must 
  3. Øg Antioxidanter og sænk frie radikaler

1. Sluk og minimer brug af trådløs teknologi

Vidste du at sundhedsstyrelsen anbefaler at du ikke bruger dine ‘smarte ting’ under transport, da de kan gå over tilladte SAR værdi, når de konstant leder efter en ny sendemast? Din Wi-fi router og anden trådløs teknologi er ikke bedre end din mobil, tværtimod. Sørg for at du og dine børn er beskyttet i hverdagen – og især om natten.

Teknologirådet anbefalede i 2016, at børn under 16 år beskyttes mod stråling, og det bliver ikke bedre med markant højere frekvensrum 5G netværksteknologien vil indføre i vores hverdag. Sundhedsstyrelsen har lavet råd til strålebeskyttelse fra mobiler, da de i 2011 blev klassificeret af WHO som; muligt kræftfremkaldende. Problemet med disse råd er, at 93% (1) af den danske befolkning aldrig har hørt om dem, eller ikke forstår vigtigheden af at beskytte sig selv, da staten til dags dato har undladt at lave offentlige kampagner.

Jeg handler herpå og har tillige udvidet sundhedsstyrelsens anbefalinger, da jeg ikke mener de er dækkende nok. Du og dine børn kan selv tage nogle simple forholdsregler i hverdagen for at beskytte jer, mens vi venter på at regeringen implementerer forsigtighedsprincippet. ICNIRP en privat tysk organisation, der sætter retningslinjer for grænseværdier, anbefaler at de enkelte  lande selv implementerer forsigtighedsprincippet, især når det gælder børn, gravide (fostre) og kronisk syge, og mener det er nemmere at sænke grænseværdierne så alle grupper i samfundet er beskyttet. Dette har den danske stat ikke efterlevet dags dato.”ICNIRP’s opgave er, at definere en RETNINGSLINJE for etablerede sundheds effekter. Hvert land afgør selv, om deres GRÆNSEVÆRDI skal være mere streng eller mere lempelig” Læs mere HER.

Det kan du selv gøre for at beskytte dig mod elektrosmog

Kabl både din wi-fi router og din bærbare, når du arbejder hjemme, og sluk alt trådløs når du ikke er online. Alternativt sæt iPad og mobilen på Flyfunktion eller nøjes med at slå mobildata fra, hvis du gerne vil kunne ringes op. Sluk især for mobilen om natten, og brug et gammeldags vækkeur. Der er flere undersøgelser og konsensus i forskerkredse om at EMS øger de frie radkialer, hvilket sænker Melatonin i blodet. Hjernen tror mobilstråler er dagslys, og stopper derfor med at producere Melatonin der beskytter os mod kræft.

Lad være med at have mobilen i lommen eller ved siden af dig konstant (i brugsforvirringen står der, du skal placere mobilen mindst 15-22 mm fra dig – jo længere væk jo bedre). Placer bærbare computere mindst 20 cm fra dig. “Laptops are not for laps”. Sæt aldrig bærbar eller computer i skødet, hvis du altså gerne vil have børn. Tal ikke i mobil mere end samlet 30 minutter om dagen, og max 6 minutter ad gangen, med 15 minutters pause. Hold ikke mobilen mod dit øre. Jo tættere på din hjerne, dine æggeledere/testikler og dit hjerte, jo større risici for infertilitet, hjernekræft og hjertearytmi.

Forbrugerne har magten

Dine ældre trådløse apparater understøtter ikke 5G. Pt er der kun aktive 5G sendemaster i udvalgte byer, som testes på udvalgte borgere af TDC primo 2020. Ring til dit mobilselskab og insister på at få at vide, hvor og hvornår de planlægger 5G master i dit nærmiljø. Stop for den hovedløse digitale forbrugsfest og lad være med konstant at købe nye dimser, bare fordi der er en ny model på markedet. Jeg har en iPhone 5, den virker upåklageligt til samtale, internet og sms. Den kan endda sættes på henholdsvis 3G hvis jeg kun har brug for at ringe og sende sms. Hvis din mobil allerede understøtter 5G, så kan du selv sætte den tilbage til 4G under mobilnetværk.

Brug kun din mobil til vigtige ting, når du er under transport. Når du sidder i tog, bil eller bus, leder mobilen nemlig konstant efter signal, og det kan resultere i at SAR værdien går over sit max-niveau. Flere mobiler på markedet går over SARs værdien. Jeg vil ikke tilråde det, men hvis du absolut skal anvende høretelefoner, så forlyder det at Bluetooth er bedre. Ledningen i de almindelige kan forstærke signalerne og evt skabe dirty electricity. Dog er ulempen ved Bluetooth, at folk ofte har dem tændt uafbrudt.

Du kan skabe fornyet ro i dit sind ved at lægge mobilen mindst tre meter væk fra dig og med forsiden nedad, hvis den er tændt, så slipper du for at forholde dig til nye beskeder 24/7. Tjek den blot 3 gange om dagen og lad den ellers være noget du kun anvender ved regulære behov, og ikke det centrale fokuspunkt i dit liv. Tag en beslutning om, at det er dig der styrer dit liv – ikke mobilen. EHS-foreningen har flere råd.

Beskyt dit barn mod mikrobølgestråling

Prøv at give dit barn en uges kold tyrker fra al elektromagnetisk stråling, og vær vidne til mirakler, som så mange andre, der har gået så drastisk til værk. Men husk, du kan ikke bare tage mobilen fra børn, der ex. er spilafhængige, uden at erstatte det med noget godt. Tag dem med ud i naturen, lav noget sjovt sammen. Hvis dine børn udviser aggressiv adfærd, når du beder dem slukke computer eller lægge mobil væk, og de ikke kan slappe af uden, så er de afhængige. Det hjælper på din autoritet, at du selv lægger mobilen væk. Gør det ex. til en vane at sætte alle mobiler i huset på flyfunktion og lægge dem ind i et skab, mens familien spiser sammen – samt en time før sengetid. Det er påvist at det blå lys fra skærmene påvirker os negativt, og giver en dårligere søvn. Gå helt bort fra babyalarmer, da skaden potentielt er farligere jo tyndere hjerneskallen er og jo tættere den trådløse device er på barnet.

mobilstråling
Kunst af Richard Kosse

2. Detox af tungmetaller er et must 

Når vi vil detoxe kroppen for tungmetaller, kan det være en fordel at spise ren plantekost, økologisk selvfølgelig, da pesticider øger de frie radikaler. Ved at spise et bredt spektrum af fødevarer der sænker de frie radikaler, kan vi opnå kraftig beskyttelse mod de uheldige virkninger af stråleeksponering. Men intet slår Gluthation – Mirakelmolekylet – når der skal detoxes for tungmetaller. 

Vi kan altid spise sundere og skabe bedre betingelser for kroppen, MEN jeg kender intet der er så effektivt til at detoxe for tungmetaller som Gluthation. Gluthation er kroppens Masterantioxidant. Lifewave (2) har et Gluthation plaster der øger dit Gluthation niveau med op til 300 % på 24 timer. Der er andre metoder. Find din vej.

En sund livsstil indebærer også moderat motion. Vær opmærksom på at meget hård træning har den modsatte effekt og sænker dit Gluthation niveau, ligeså med stråling, stress, traumer, infektioner, forurening, medicinrester, pesticider, alkohol, fastfood og rygning. Det er derfor vigtigt at vi holder vores Gluthation niveau oppe hele livet. Der er al mulig grund til at gå over til en udpræget grønnere diæt. 

Fødevarer der øger Master-antioxidanten Gluthation Du kan ikke spise så meget som der skal til for at opretholde et max Gluthation niveau. Du vil skulle spise 3 kg Broccoli alene om dagen plus, rosenkål, blomkål, avocadoer, ferskener, vandmelon, kanel, kardemomme, gurkemeje, ærter, hvidløg, løg og rød peberfrugt. Disse fødevarer er godt at have i kosten dagligt, da flere af dem indgår i en anti-inflammatorisk diæt. LÆS MERE OM GLUTATHION HER

 

3. Øg antioxidanter og sænk frie radikaler

Elektromagnetisk stråling kan påvirke biologiske systemer ved at øge de frie radikaler og ændre antioxidant forsvars-systemerne i væv, og til sidst føre til oxidativ stress. Oxidativ stress skaber inflammation i kroppen – som er årsag til et utal sygdomme, heriblandt forstadiet til kræft. Som et supplement til de andre tiltag, kan du overveje at spise C vitaminer, samt grønt og frugt, der sænker de frie radikaler i kroppen. Svovlholdige antioxidanter, der findes i korsblomstrede grøntsager, såsom broccoli, grønkål og kål, beskytter os mod eksponering for stråling gennem deres afgiftende egenskaber. Hjernen kender ikke forskel på dagslys og computerstråler, så når du har mobilen tændt aften/nat tror hjernen at det er dag, og det sænker produktion af antioxidanten Melatonin. Nyere forskning påviser en sammenhæng mellem lavt Melatonin og øget risiko for kræft.

Sovehormonet Melatonin er også et antioxidant. Endda 100 gange stærkere end C vitamin. Hvis mobilen er tændt eller lader op i dit soveværelse, vil din hjerne stoppe med at producere Melatonin, da hjernen ikke kan kende forskel på elektromagnetiske stråler og dagslys. Sluk også wifi routeren og andre trådløse apparater om natten for optimal genopbyggende søvn. Dertil påvirker lyset fra skærmen os negativt, hvis vi er online et par timer før vi går i seng, da hjernen tror det er dag, og derfor stopper med at producere Melatonin. Læs mere om melatonin HER.

Superdrikken, der vil gøre underværker i din krop, og fjerne inflammation i kroppen, forårsaget af frie radikaler og oxidativ stress. Gør noget godt for dig selv. Tag et shot af dette mix hver dag: presset citron, papaya- eller ananassaft, ingefær og 1 tsk. Gurkemeje. Spis masser af antioxidanter som er kroppens eget værn mod elektrosmog: Broccoli, nødder, olivenolie, blåbær, fisk (omega 3), sure kirsebær, tang, fermenteret fødevarer, papaya og grøn te, gulerødder og æbler. Undgå fødevarer der øger de frie radikaler, som ex.  gluten, forarbejdet mad (pølser mm.), forkullet/brændt mad, natskyggeplanter (kartofler, tomater og aubergine), Omega 6 i store mængder og sukker.

19 gode fødevarer til detox er Spirulina, Chlorella, Tang, Kelp, Grøn Te, Hvidløg, Løg, Hvede Græs, Æbler (frugter rige på Pektin), Citroner, Persille, Rødbeder, Surkål, Ingefær, Avocado, Peberrod, Grønkål (grønne bladgrønsager), Broccoli og Kokosolie

LINKS

(1) I Alternativet har en gruppe lavet en spørgeundersøgelse i 2020. Af de over 700 adspurgte i alle aldre, kendte kun 7% sundhedsstyrelsens mobilråd.

(2) Opfinderen af Lifewave plastrene fortæller i DENNE VIDEO om Masterantioxidanten Gluthation. Forskere har tillige fundet sammenhænge mellem meget lave Gluthationniveauer og kroniske smerter. Jeg havde kroniske smerter, efter 4 dage på Gluthation plastret var jeg smertefri for første gang i 20 år. Læs mere om Glutathion HER. Hør mere om mirakelmolekylet HER.

SÅDAN KØBER DU LIFEWAVE PLASTRE SOM DETAILKUNDE: Gluthation (tungmetal detox og boost af immunsystem), Aeon (antistress) Silent night (melatonin) > 90 dages fuld tilfredshedsgaranti > Gå til https://lifewave.com/heklahekla > vælg products > vælg patches > vælg produkt > Add to cart > Klik på kurv og vælg Check out > Klik på ‘Create account’ > tilføj ID nummer 785806. Husk at vælge DHL levering 3-7 dg (det tager en måned med almindelig post). Hvis du vil have yderligere medlemsrabatter, så skriv >>kontakt@heklahekla.dk<<

Effects of electromagnetic fields exposure on the antioxidant defense system. “Free radical formation can take place in various ways, including ultraviolet light, drugs, lipid oxidation, immunological reactions, radiation, stress, smoking, alcohol and biochemical redox reactions…Oxidative stress occurs if the antioxidant defense system is unable to prevent the harmful effects of free radicals. Several studies have reported that exposure to EMF results in oxidative stress in many tissues of the body. Exposure to EMF is known to increase free radical concentrations and traceability and can affect the radical couple recombination.” https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30023251

 

 

14 Replies to “Sådan beskytter du dig mod elektromagnetisk stråling”

  1. Hej Hekla.
    Tak for denne fine side, som giver rigtig gode tips syntes jeg! <3
    Jeg har længe været på sagen og følger nogle meget fine guides syntes jeg, men jeg mangler at forbedre det en her del.
    f.eks føler jeg varme og ubehag når jeg bruger min computer og telefon og jeg vil bare gerne i det hele taget oppe mine rutiner.
    Derfor ville jeg hører om du kan hjælpe mig med hvilke krystaller og plastre som ville være gode at købe da du nævner lidt forskelligt.
    Mvh Ursula

    1. Jeg kan klart anbefale at komme igang med Gluthation plastret som første skridt. Hvad angår krystaller, har jeg sendt dig et link på mail

  2. Tak for din artikel om EMS
    Hvis det ikke er muligt at få fjernet sine smartmålere (og særligt den i soveværelset),hvad gør man så for at beskytte sig bedst muligt for strålingen, når man sover?

  3. Jeg er meget interesseret i Gluthation plastret.. Både lidt intro til det og en pris?

    Kærlige hilsner kristine

  4. Tak for dit store arbejde med at nedskrive din viden om 5G …og især de ting man kan gøre for at modvirke strålingen. …..Vedr. Gluthation og især Aeon plastret vil jeg gerne høre lidt mere. …Jeg har taget Gluthation pulver tidligere …(er det også som pulver du sælger det?) ..

    1. Hej jeg sælger ikke gluthation pulver. Problemet med pulver er at du kan få for meget, hvilket ikke er ikke godt for maven. Med Gluthation plastre derimod producerer kroppen selv naturligt indefra, hvilket betyder du ladrig kan få for meget. Et plaster øger dit Gluthation niveau med op til 300% på 24 timer. De er meget effektive. Jeg vil gerne fortælle mere om dette mirakelplaster, og sætte dig ind i hvordan du selv kan købe Gluthation og Aeon plastret fra Lifewave som fordelskunde. Skriv blot til mig på >>kontakt@heklahekla.dk<<

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *